Nu med kæledyr

| tirsdag den 24. april 2007
Det er åbenbart vældigt populært at holde kat blandt bibliotekarer og andre biblioteksansatte. Bente skriver om sine katte, Trine skriver om sine katte, Line skriver om sine katte. Der er sikkert flere og nok også andre kæledyr - og ja jeg har også et.

Det vil sige jeg skifter kæledyr ca hvert halve år (april og oktober) og har gjort det siden '04.
  • oktober 2004: Vortesvin
  • april 2005: Pindsvin
  • oktober 2005: Grævling
  • juni 2006: Andrik
  • oktober 2006: Salamander
  • april 2007: hjortekid
  • (oktober 2007: Gibbon)
Jeg har lige fået mit hjortekid, og det har det godt! Ok, det er altså ikke rigtige dyr, men versioner af min favorit linux-udgave Ubuntu :-). Ubuntu-folkene navngiver versionerne efter forskellige dyr, hvorfor ved jeg ikke, men det er da hyggeligt! Ubuntu er forøvrigt et begreb fra sydafrika (zulu og xhosa) og betyder “I am what I am because of who we all are”.



Prisen er også god - gratis! Wikipedia har selvfølgelig også en god artikel om Ubuntu Linux.

4 kommentarer:

Bente Jensen sagde ...

Jeg har svært ved at acceptere at du i den grad gør forskel på dine kæledyr. Hvorfor har du ikke nævnt dine pingviner, som trods alt fylder næsten hele vores kontor

Thor Dekov Buur sagde ...

Pingvinen er jo det overordnede kæledyr og ikke blot en seks-måneders-fornøjelse.
One pet to rule them all!

Bente Jensen sagde ...

Jamen så er grunden til at nævne dem da endnu større. Herfra hvor jeg sidder kan jeg se at de allerede er både frustrede og deprimerede fordi de føler sog overset og glemt

Thor Dekov Buur sagde ...

Jamen, der er jo aldrig langt til nærmeste. Tux.